גמילה מהימורים בפשטות

כולנו צריכים רגשות וריגושים חזקים – השגרה מדכאת, מורידה את המוטיבציה ומכבה את היצירתיות. הימורים הם אחת הדרכים הקלות ביותר לרצות את עצמכם, אך עם אובדן חוש הפרופורציה, הסיכון להתמכר להימורים ולאבד את עצמכם עולה. התמכרות להימורים מסוכנת לא פחות מאלכוהוליזם או התמכרות לסמים. המהמר לא יכול להתמודד עם הבעיה בעצמו ומתדרדר במהירות. מרכז גמילה ניקה ישראל יעזור לכם לעבור תהליך גמילה מהימורים, להתגבר על ההתמכרות ולהימנע מהישנות. ההימורים כבר לא ישלטו על חייכם, והפנייה לעזרה תישאר בסוד!

מהי התמכרות להימורים ומדוע היא נחשבת לבעיה?

הימורים מוגדרים כהפרעה אובססיבית-קומפולסיבית עקב חזרה תכופה על התנהגות מתוגמלת. גירוי מתמיד של מערכת התגמול במהלך חווית ההתרגשות מביא לייצור מוגבר של דופמין, הגורם לתחושת אופוריה ולחיזוק התנהגות בעייתית. ככל שהרגישות של תאי העצב לדופמין פוחתת, הצורך בגירוי עולה ומכניע בהדרגה את כל תחומי החיים. בניגוד להתנהגות בעייתית חד פעמית, הימורים מאופיינים באובדן שליטה עצמית ואשמה על הפסד או אי הימור גבוה מדי בעת ניצחון. התמכרות להימורים יכולה להיות גם תוצאה של מחלת נפש או אחד המרכיבים של הפרעה נלווית, ולכן טיפול מוצלח בהתמכרות להימורים כרוך בטיפול פסיכולוגי מורכב. עם בעיה כמו התמכרות להימורים, הטיפול דורש גמישות וגישה אינדיבידואלית במהלך גלימה מהימורים.

איך לעבור גמילה מהימורים באופן מוצלח?

הצעד הראשון להתגברות על ההתמכרות מתחיל בהכרה בבעיה ופנייה לעזרה מקצועית של מרכז גמילה מהימורים. בשלבים הראשונים, הסימנים להתמכרות להימורים אינם ברורים או חד משמעיים. אין לייחס ביקור חד פעמי בקזינו להימורים. עם זאת, חזרה תכופה על הימורים עומדת במלואה בקריטריונים לאבחון התמכרות:

  • כל המחשבות עסוקות במשחק ובחיפוש אחר כסף להימורים;
  • אדישות לתחביבים לשעבר, דחייה של קרובים ולחברים;
  • הופעת חובות, מכירת חפצים אישיים, השגת כסף למשחק שלא כדין;
  • עלייה מתמדת בגובה ההימורים;
  • רצון אובססיבי להחזיר הפסדים;
  • אובדן שליטה עצמית ותחושת זמן מאחורי המשחק;
  • ציפייה שמחה לסשן המשחקים;
  • הידרדרות במצב הרוח והרווחה כאשר הגישה למשחקים מוגבלת;
  • תוקפנות נגד קרובי משפחה שאינם חולקים תחביבי הימורים;

הימורים יוצרים כל הזמן קשיים שהמטופל מסתיר או מתעלם מהם. ככל שבעיות לא פתורות מצטברות, התסכול ותחושת חוסר התקווה גוברים. כדי להצליח להתגבר על שלל הרגשות השליליות הפוקדות את המכורים להימורים, הצוות המקצועי של ניקה ישראל מוכן ללוות אותם לאורך כל הדרך להחלמה!

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לבניית אתרים חברה לבניית אתרים
    דילוג לתוכן