שיווק באינטרנט תוך שימוש ברשתות חברתיות וקהילות

רשתות חברתיות כגון פייסבוק, לינקד אין, מאי ספייס ועוד הרבה דומות תופשות בשנים האחרונות תפקיד דומינאנטי בחיי הגולשים בכל רחבי העולם ולכן שיווק באינטרנט באמצעות רשתות חברתיות הוא צעד מתבקש. ואכן, משווקים רבים מפנים תקציבי פרסום גדולים מאד לסוכנות פרסום לצורך שיווק באינטרנט אל אתרים של רשתות חברתיות וקהילות, ובצדק – שם נמצא פלח השוק של קהל יעד הכי נכון להפנות אליו מסרים שיווקיים ופרסומיים.

שיווק באינטרנט תוך שימוש ברשתות חברתיות וקהילות

לדוגמא, חברות השמה וכוח אדם בעיקר בתחום ההיי-טק, חברות הכרויות ועוד מזמן כבר העתיקו לגמרי את פעילותם אל אתרי הרשתות החברתיות הגדולות והמוכרות. בעצם האתרים הללו הפכו לזירת פעילות מרוכזת של גולשים רבים שאליהם מופנית האנרגיה והמשאבים של מפרסמים רבים לצורך שיווק באינטרנט. מה גם שברשתות חברתיות ובקהילות קיים כבר הפילוח הדרוש כדי להפנות את המידע אל הקהלים בהתאם לתחומי העניין שלהם, וזאת כתוצאה מהצטרפות הגולשים לקבוצות ופורומים מסוימים. והשורה התחתונה – ערוץ זה נתפס כיעיל יותר מאחרים אפילו יותר מאשר קודים אתרים מסחריים.

מהפכת פרסום באינטרנט הביאה איתה שני יתרונות משמעותיים אל עולם השיווק של העסקים קטנים וגדולים כאחד. ראשית, בעולם האינטרנט לא קיימים המחסומים הגיאוגרפים ופיזיים, כל אחד יכול לגשת לכל אתר בעולם בכל שעה נתונה, לפרסם את תכניו לעיני הגולשים. הדבר השני הוא שספי הכניסה אל רשתות חברתיות הפכו להיות נמוכים מאד עבור חברות המעוניינות לפרסם ולנהל פעילות שיווק באינטרנט, כל עסק כמעט יכול להיחשף במגוון ערוצים בעלי חשיפה רחבה לקהלים ולשווקים שללא האפשרות הזו לעולם לא הייתה לה נגישות שיווקית אליהם. מעבר לכך, הכוח עבר בעצם מהחברות אל ידי הגולשים.

המשמעות היא יצירת תכנים, הפצת תכנים, שיתוף תכנים וצריכת תכנים על ידי הגולשים, זה מה שהפך אותו לאמין בעיני הגולשים עצמם. הרשת היא בעצם "כיכר העיר" עם הרבה מאד משתתפים שבה מחליפים המלצות ופניות אל מוצרים שונים עם חברים שעל דעתם סומכים ובכוונותיהם מאמינים. זו למעשה הגרסה של שיווק באינטרנט לשיווק "מפה לאוזן" יעיל ורחב מבחינת חשיפה.

לסיכום, השיווק באינטרנט בכלל, והשיווק באינטרנט באמצעות קהילות ורשתות בפרט, זוהי הזדמנות גדולה עבור עסקים ובמיוחד עסקים קטנים. הזמינות שלקהלי היעד והצורך והרצון של הגולשים לקבל ידע וניסיון הם ההזדמנות של עסקים למקד את הפנייה שלהם לקהלים מוגדרים ולבסס מומחיות.

יש גם את התחום של קידום אתרים בגוגל שהוא תחום מאוד פופולארי

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לבניית אתרים חברה לבניית אתרים
    דילוג לתוכן